Przewóz osób na dalszych odległościach
Krajowy przewóz osób wykonywany jest na terenie jednego województwa oraz na terenie całego kraju. Przewóz osób wykonywany na terenie województwa zwykle jest bardzo tani i nie trzeba za bardzo martwić się o to, o której godzinie będzie można dojechać do celu podróży, ponieważ autobusy poruszające się po niewielkich odległościach jeżdżą bardzo często.
Natomiast w przypadku przewozów organizowanych na dalszych odległościach trzeba już najczęściej dokonać rezerwacji miejsca w autobusie, żeby móc spokojnie dojechać do celu podróży bez obawy o to, że nie będzie można wyjechać o wybranej przez siebie godzinie. Poza tym taki przewóz zwykle jest przewozem przyspieszonym, a autobusy dalekobieżne nie zatrzymują się na wszystkich przystankach.
Zamawianie transferu na lotnisko
Transfery lotniskowe cieszą się obecnie ogromną popularnością z racji tego, że bardzo wiele osób korzysta z transportu lotniczego i musi w jakiś sposób dostać się na lotnisko. Oferty dostępnych transferów lotniskowych można znaleźć w Internecie, a także na różnych tablicach ogłoszeń i billboardach lub po prostu na przystankach autobusowych.
Obecnie wśród rodzajów transferów lotniskowych można wyróżnić transfery wykonywane przez autobusy państwowe i prywatne oraz transfery wykonywane różnego rozmiaru samochodami. Dzięki tak bogatej ofercie udostępnianej przez firmy przewozowe każdy może znaleźć dla siebie odpowiedni transfer o dogodnej porze dnia lub nocy. Istnieje także możliwość zamówienia kursu samochodowego na wybraną przez siebie godzinę.
Terminal T1 od tamtej pory służył
W 2004 nadano mu imię przywódcy Solidarności i prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej Lecha Wałęsy.
W 2006 zarząd lotniska w Gdańsku podpisał z władzami wojskowymi umowę o powierzeniu mu planowanych funkcji cywilnych na wojskowym lotnisku Gdynia-Oksywie we wsi Kosakowo.
19 października 2006 po raz pierwszy gdański port lotniczy osiągnął liczbę miliona pasażerów w ciągu jednego roku.
18 listopada 2010 po raz pierwszy gdański port lotniczy osiągnął liczbę 2 mln pasażerów w ciągu jednego roku.
31 marca 2012 został uroczyście oddany do użytku terminal drugi T2 (koszt budowy ? prawie 248 mln zł, w tym dofinansowanie z UE ? ponad 87 mln zł), a pierwsi pasażerowie zostali na nim odprawieni 6 kwietnia 2012. W pierwszym etapie budowy terminalu T2 powstał budynek o powierzchni około 39,5 tys. m?. Terminal T1 od tamtej pory służył jako grupa 8 bramek dla ruchu Non-Schengen, a także jako tymczasowa hala przylotów do czasu budowy nowej w Terminalu T2.
Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Port_lotniczy_Gdańsk_im._Lecha_Wałęsy