Uzupełnianie ilości narzędzi stomatologicznych
Podstawowymi środkami leczenia zębów są różnego rodzaju narzędzia stomatologiczne. Mogą być one kupowane w fabrykach należących do ich producentów. Zwykle podczas zakładania gabinetu stomatologicznego kupowana jest pewna ilość takich narzędzi, która powinna wystarczyć na leczenie pierwszej liczby pacjentów. Następnie dokupywane są kolejne narzędzia stomatologiczne, które są zamawiane u dobrze sprawdzonych sprzedawców. Dlatego zwykle w gabinetach dentystycznych zatrudniane są osoby odpowiedzialne za zamawianie narzędzi stomatologicznych. Takie narzędzia sprowadzone do gabinetu muszą być odpowiednio przechowywane. W przeciwnym razie nie będą mogły być używane podczas leczenia pacjentów i staną się przez to nieprzydatne.
Mały gabinet dentystyczny
Niektóre osoby bardzo lubią korzystać z małych gabinetów dentystycznych. Dzieje się tak dlatego, że mogą dobrze poznać swojego dentystę i korzystać z różnych rabatów przez niego przygotowanych dla stałych pacjentów. Poza tym w małych gabinetach dentystycznych wykonywane są praktycznie wszystkie podstawowe zabiegi dentystyczne, a wyposażenie małego gabinetu dentystycznego zwykle nie odbiega od wyposażenia dużego gabinetu. Dobry stomatolog, nawet jeżeli pracuje w małym gabinecie, potrafi doskonale wykorzystywać wszystkie dostępne środki lecznicze. Fakt posiadania stałych pacjentów pozwala mu na sprawowanie nad nimi naprawdę fachowej opieki i reagowanie na wszystkie zgłaszane przez nich problemy.
Telefoniczna obsługa gabinetu dentystycznego
Sprawna obsługa gabinetu dentystycznego wymaga prowadzenia zapisów do dentysty. Najbardziej klasyczną metodą prowadzenia takich zapisów jest metoda telefoniczna. Pozwala ona na prowadzenie dialogu z potencjalnym pacjentem i odpowiadanie na wszystkie jego pytania. Poza tym prowadzona jest coraz częściej internetowa obsługa gabinetu dentystycznego. Jest ona bardzo wygodna zarówno dla potencjalnego pacjenta, jak i dla pracowników przychodni. Pacjent może bowiem w jednym momencie sprawdzić wszystkie terminy przyjęć swojego dentysty, a pracownicy przychodni nie muszą odbierać tak dużej liczby telefonów, jak wcześniej. Wykorzystując swoje konto internetowe będzie można także odwołać wcześniej zarezerwowaną wizytę.